pátek 30. března 2018

Jedna malá složka

Vždycky to začne jednou složkou v počítači. Před lety jsem založila složku "Kafka" a postupně jsem do ní ukládala informace o putování slavného spisovatele po celé Evropě. Za těch šestnáct let, kdy pátráme s kolegou, fotografem Janem Jindrou, po místech, kde všude byl Kafka, má tahle složka stovky, možná tisíce souborů.



V roce 2010 jsem vytvořila další složku v počítači "Dánsko", kde jsem pátrala po osudech českých židovských dětí za války. Pět let pátrání a složka je plná až po okraj. Teď zakládám další, jmenuje se "Ghana" a zase jsem zvědavá, co všechno se kolem toho semele. Nedávno jsem dokončila web, kde je přehled pátrání po všem možných osudech. Web je zde.

Je to pár týdnů, kdy jsem poprvé slyšela o Ghaně. Tedy...samozřejmě, že jsem donedávna věděla, že existuje, ale nic moc podrobnějšího jsem neznala. A pak vzkaz od české velvyslankyně v Ghaně, jestli bych nechtěla zapátrat po stopách ghanských studentů, kteří u nás studovali v 60. a 70. letech? Většinou museli několik měsíců studovat češtinu na Univerzitě 17. listopadu, která měla pobočky po celé republice, a pak studovali medicínu, strojírenství nebo zemědělství na univerzitách.

Takže začínám další detektivní pátrání a hledám:
- ghanské studenty v Česku nebo jejich potomky
- pamětníky, kteří by mi vyprávěli o návštěvě ghanské delegace ve Vlčnově v letech 1963 - 1965

A v Ghaně
- ghanské studenty, kteří u nás byli před rokem 1989




Žádné komentáře:

Okomentovat